KLACHTEN
WAT ALS U NIET TEVREDEN BENT OVER UW BEWINDVOERDER?
Er zijn heel veel goede, maar helaas ook slechte bewindvoerders. Als u niet tevreden bent met de bewindvoering, kunt u dat schriftelijk laten weten aan In Balanz bewindvoering. De bewindvoerder zal hierna uitleggen waarom hij op een bepaalde manier gehandeld heeft.
Wilt u een officiële klacht indien, dan kunt u bij ons een klachtenformulier aanvragen. Dit klachtenformulier kunt u ingevuld per post aan ons toesturen.
In Balanz bewindvoering neemt uw klacht in behandeling en verricht onderzoek. Hierna neemt In Balanz bewindvoering contact met u op om samen te bespreken hoe uw klacht opgelost kan worden.
Een bewindvoerder is in principe zelf verantwoordelijk voor eventuele fouten. Hij heeft hiervoor een aansprakelijkheidsverzekering. Komt u er zelf niet uit met een bewindvoerder, dan kunt u een civiele procedure bij de kantonrechter opstarten bij de rechtbank in de buurt van uw woonplaats. U moet uw kritiek op de taakuitvoering dan duidelijk beschrijven en onderbouwen met voorbeelden van situaties waarbij uw belangen niet goed zijn behartigd. U kunt dan vragen of de rechter wil nagaan of er een gewichtige reden aanwezig is om de bewindvoerder te berispen of te vervangen.